Pomlad, poletje in jesen so zaradi milega obmorskega podnebja v občini Piran čas številnih dogodkov, prireditev in veselega druženja. Organizacija prireditev zahteva številne priprave in dogovore, zato morajo organizatorji v svoje načrte vključiti tudi dogovor oz. naročilo odvoza odpadkov s prireditve.

Občinski odloki, ki urejajo področje ravnanja z odpadki na območju občine Piran, organizatorjem kulturnih, športnih in drugih prireditev na prostem narekujejo, da se pred pričetkom javne prireditve ali dogodka z izvajalcem odvoza odpadkov dogovorijo glede načina odvoza odpadkov in pokrivanja stroškov, po končani prireditvi pa poskrbijo, da je prireditveni prostor očiščen.

V preteklosti je Javno podjetje Okolje Piran podprlo organizatorje z brezplačnimi storitvami izposoje opreme, čiščenja in odvoza vseh vrst odpadkov. Tudi v prihodnje bo Okolje Piran nadaljevalo z družbeno odgovornimi in ozaveščevalnimi dejavnostmi, s katerimi bo organizatorje in obiskovalce prireditev spodbujalo k premišljenemu in preudarnemu ravnanju z naravnimi viri, a da bo pristop bolj učinkovit, količine mešanih odpadkov na javnih prireditvah pa manjše, bomo uvedli nekaj novih ukrepov.

Ker sponzorski odnos razumemo kot partnerstvo, ki zagotavlja vzajemni napredek za podjetje, organizatorja dogodka in širšo družbo, bo Okolje Piran od januarja 2024 brezplačno vršilo le še odvoz ločenih frakcij, odvoz mešanih komunalnih odpadkov pa bo zaračunavalo in s tem prisililo organizatorje k razmisleku kakšni odpadki bodo nastajali na prireditvi, optimalnemu načinu ločevanja odpadkov med prireditvijo, boljšemu komuniciranju z obiskovalci ter jih spodbudilo k razmisleku kam postaviti zabojnike, kako se znebiti embalaže za enkratno uporabo in ali je papir dobra alternativa.

Navodila za ločevanje odpadkov v starem mestnem jedru Pirana

Navodila za ločevanje odpadkov za Portorož, Lucijo, Strunjan, Sečovlje, Padno, Novo vas in Sveti Peter