Obveznost vseh občanov je, da svoje odpadke pravilno ločujejo, saj so za odpadke odgovorni tisti, ki jih povzročajo. Zato poskrbite, da jih boste pravilno ločevali in odlagali. Kadar ne veste, kam spada odpadek, si pomagajte z abecednikom odpadkov.

V starem mestnem jedru se sistem ravnanja z odpadki vrši z električnim vozilom po sistemu pobiranja »od vrat do vrat«:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Zelena vreča | Rumena vreča | Rdeča vreča | Rjava posoda |
ostanek po ločevanju, umazana ovojnina živil, cigaretni ogorki, pepel, velike kosti, smeti od pometanja, vrečke iz sesalnikov, pesek iz mačjega stranišča, plenice idr. | plastična, kovinska in tetrapak embalaža, izpraznjena in stisnjena embalaža brez zamaška. | ves čist papir, papirnata in kartonska embalaža, razstavljen in sploščen papir. | hladni ostanki hrane, ostanki in olupki sadja in zelenjave, kavna gošča in kavni filtri, čaj ter čajne vrečke, pokvarjeni mlečni in mokasti izdelki, kosti in ribje koščice, jajčne lupine. |
Steklo
Odpadno stekleno embalažo zaradi varnosti odložite na ekoloških otokih.
Kosovni odpadki
Brezplačni odvoz do 5m³ letno (2x vozilo Jolly) lahko naročite preko tel. št. 05 617 50 79 ali na info@okoljepiran.si. Izpolnite naročilnico za odvoz kosovnih odpadkov v starem mestnem jedru ali jo prevzemite v poslovalnicah Okolja Piran (jo izpolnite in oddajte) in počakajte na naš klic, da se dogovorimo za datum odvoza.
Vrečke dobite v naši poslovalnici na Savudrijski ulici 13 in so z bonom brezplačne. Uporabniki jih morate prevzeti vsak mesec, najkasneje v roku 1 leta.
Za nepravilno ravnanje z odpadki in izogibanje vključevanju v sistem zbiranja in odvoza odpadkov so po veljavnih predpisih zagrožene naslednje globe: 2.000,00 € (pravno osebo) do 400,00 € (odgovorno osebo/direktorja). Če se odpadke z gospodinjstva (fizične osebe), ki se ni prijavilo v noben program odvoza odpadkov, znaša globa 400,00 €, in za druge kršitve od 200,00 €.
Ufficio per il ritiro dei sacchetti presso Via Salvore 13
Giorno | Orario |
---|---|
LUN, MAR, GIO, VEN | 07:00 – 13:00 |
MER | 08:00 – 13:00 / 16:00 – 17:00 |
SAB | 08:00 – 12:00 |
DOM, festivi | Chiuso |
Vse frakcije odpadkov je možno odložiti tudi na 5 ekoloških otokih na izhodih starega mestnega jedra Piran:
- Pri glavni avtobusni postaji na Dantejevi ulici
- Pri obzidju (IX. Korpusa)
- Pri obzidju na Rozmanovi ulici
- Na Oljčni poti
- Na Punti
Aprila 2022 smo v mestnem jedru Pirana uvedli nadgradnjo sistema ravnanja z odpadki. Za izboljšanje čistoče smo na lokacijah, kjer smo zaznali največ kršitev odlaganja vreč izven predpisanega urnika, vzpostavili mobilne točke (vozičke). Ti so opremljeni z informativno tablo o pravilnem ločevanju odpadkov v namenske vreče in zabojnike.
Lokacije 10 vozičkov (mobilnih točk) za zbiranje odpadkov:
- Resslova ulica – pri bivšem Hotelu Punta
- Gregorčičeva ulica – velb pri Hotelu Zala
- Gregorčičeva ulica – velb za restavracijo Pavel
- Trubarjeva ulica – pri gostilni Rostelin
- Verdijeva ulica – za gostilno Delfin
- Vidalijeva ulica – vogal za Gea collegem
- Leninova ulica – velb pri hišni št. 3
- Župančičeva ulica – pri parkirnem prostoru pri Zdravstvenem domu
- Marxova ulica – trg pri hišni št. 33
- Župančičeva ulica – za gostilno Pirat
Pogosta vprašanja
Kako se vključim v sistem zbiranja komunalnih odpadkov?
To lahko storite s pomočjo "Obrazca za vključitev v sistem odvoza odpadkov". Če nimate dostopa do spleta, pokličite našo referentko kupcev na telefonsko številko 05 617 50 16 ali 05 617 50 56 in obrazec vam bomo poslali po pošti. Ob vključitvi v sistem odvoza odpadkov je uporabnik dolžan kupiti zabojnik za mešane komunalne odpadke, ki ga Okolje po potrebi oz. v primeru poškodb brezplačno zamenja.
Kako sporočim spremembo osebnih podatkov (lastnika stanovanja, naslova za dostavo računa, število članov gospodinjstva)?
Spremembe najhitreje in najenostavneje sporočite preko e-pošte na naslov spremembe@okoljepiran.si ali na telefonsko številko 05 617 50 16 referentki kupcev. Uporabniki morate sami sporočati vse spremembe in neskladja, ki vplivajo na izvajanje in obračun storitve javne službe, nove podatke pa bomo upoštevali v naslednjem mesecu. Prosimo vas, da nove okoliščine sporočite takoj, ko nastanejo.
Kje najdem urnik odvoza odpadkov?
Urnik odvoza odpadkov lahko preverite na naši spletni strani.
Kako lahko pridobim ali spremenim število zabojnikov za svojo nepremičnino?
Če želite spremeniti prostornino zabojnika, naročiti nov ali dodatni zabojnik ali zamenjati poškodovanega, nas lahko kontaktirate:
Telefon: 05 617 50 56
E-pošta:snaga@okoljepiran.si
Pri oddaji zahteve navedite naslednje podatke:
- Vrsto spremembe (sprememba prostornine, naročilo novega ali dodatnega zabojnika, zamenjava poškodovanega)
- Tip zabojnika (mešani komunalni odpadki, biološki odpadki...)
- Želeno prostornino (v litrih)
Za hitrejšo obravnavo vas prosimo, da nam posredujete tudi vaš naslov inkontaktne podatke.
Kako se obračuna strošek ravnanja z odpadki v praznih stavbah?
Začasni izostanek uporabe objekta zavezanca ne odvezuje plačila storitve (smetarine).
Kje lahko turisti ali začasni prebivalci odložijo svoje odpadke v Piranu?
V starem mestnem jedru Pirana je odlaganje odpadkov dovoljeno po naslednjem urniku:
- Mešani komunalni odpadki, embalaža, papir in karton se v namenskih vrečah odlagajo pred vrata nastanitve:
- Poleti (1. 5. – 30. 9.): med 22.00 in 7.00
- Pozimi (1. 10. – 30. 4.): med 21.00 in 7.00
- Bio (kuhinjske) odpadke je treba odlagati v rjavi posodi ali tesno zavezani biorazgradljivi vrečki:
- Poleti: med 18.00 in 20.00
- Pozimi: med 18.00 in 20.00, ob nedeljah odlaganje ni dovoljeno
Če se določenih urnikov ne morete držati, lahko odpadke kadarkoli odložite na 11 mobilnih točkah, kjer so postavljeni vozički z jasnimi navodili za pravilno ločevanje. Na vozičke lahko odložite mešane komunalne odpadke in ločene frakcije (embalaža, papir, steklo, biološki odpadki).
Ali sobodajalci plačujejo drugačno smetarino?
Sobodajalci plačujejo dodaten odvoz odpadkov, ki se obračuna glede na prijavljeno turistično takso občini. Račun za obdobje od januarja do decembra prejmejo na koncu leta.
Kdaj in kako lahko oddam kosovne odpadke?
Zbiranje kosovnih odpadkov poteka vsak petek (razen med poletno sezono), na različnih zbirnih mestih v občini Piran. Spored akcij je objavljen na povezavi Kosovni odpadki | OKOLJE Piran
Stanovalci starega mestnega jedra Pirana, ki so vključeni v sistem rednega odvoza odpadkov, lahko dvakrat letno naročijo brezplačen odvoz kosovnih odpadkov. Za naročilo odvoza je potrebno izpolniti "Naročilnico za odvoz kosovnih odpadkov v starem mestnem jedru Pirana" in jo poslati na e-naslov snaga@okoljepiran.si najmanj 7 dni pred želenim terminom odvoza. Maksimalna količina brezplačno prevzetih odpadkov je 5 m³.
Kosovne odpadke je možno brezplačno oddati tudi v Zbirnem centru Dragonja od ponedeljka do petka med 6. in 17. uro ter ob sobotah med 7. in 12. uro.
Kako uredim plačevanje prek e-računa?
Namesto tiskanega računa lahko prejemate e-račun, ki ga boste prejemali na svoj elektronski naslov ali v predal svoje spletne banke (v XML in PDF obliki).
Prejemanje e-računa uredite z elektronskim obrazcem "Vloga za izdajo računa v elektronski obliki", ki je objavljen na spletni strani www.okoljepiran.si v rubriki Vloge in obrazci. Če potrebujete pomoč, lahko pišete ali pokličete našo referentko kupcev (telefonska številka: 05 617 50 16, e-naslov: spremembe@okoljepiran.si, ki vam bo z veseljem pomagala.
E-račun, ki ga prejemate na svoj e-naslov (e-mail), prinaša številne prednosti.
- Hitro: e-račun v svoj elektronski poštni nabiralnik prejmete prej kot tiskanega.
- Pregledno: večja preglednost in nadzor nad prejetimi računi.
- Enostavno: prihranek časa in nižji stroški zaradi optimizacije procesa pri spremljanju e-računov in pripravi plačil.
- Prijazno do okolja: z e-računi zmanjšujemo porabo papirja.
Kako uredim plačevanje pred direktne bremenitve?
Plačevanje preko direktne bremenitve lahko uredite z Javnim podjetjem OKOLJE Piran, d. o. o. na dva načina:
- Osebno v poslovni stavbi Javnega podjetja OKOLJE Piran, d. o. o. na naslovu Arze 1b v Piranu, v času uradnih ur, ki so v ponedeljek in petek od 8:00 do 13:00 in v sredo od 8:00 do 13:00 in od 13:30 do 15:00. S seboj prinesite veljaven osebni dokument, bančno kartico za račun, prek katerega se izvaja direktna obremenitev, in račune (položnice), za katere želite urediti soglasje za direktno obremenitev.
- Po navadni ali elektronski pošti. Uporabniki pravilno izpolnjen in podpisan obrazec "Soglasje za direktno obremenitev SEPA" pošljete skupaj s fotokopijo bančne kartice na naslov Javno podjetje OKOLJE Piran, d. o. o., Arze 1b, 6330 Piran. Sken izpolnjenega in podpisanega obrazca oziroma elektronsko podpisan in izpolnjen obrazec, lahko s skenom bančne kartice pošljete tudi po elektronski pošti na e-naslov spremembe@okoljepiran.si.