Zamenjava kioska na rampi Piran

Kultni kiosk K67 se seli iz piranske rampe v ljubljanski muzej

 

V ponedeljek, dne 2.7.2018 bomo pričeli z zamenjavo kioska na vhodni rampi za v staro mestno jedro Piran. Dotrajan kultni kiosk K67 bomo odstranili, preselili ga bomo v Ljubljano, v Muzej za arhitekturo in oblikovanje, kjer bo kot tehnična dediščina dobil dostojno domovanje. Kiosk K67 ni več primeren za naše potrebe, zato smo ga primorani zamenjati.

Nov kiosk je izdelan na podlagi idejnega projekta o elementih urbane opreme za opremljanje javnih površin v občini Piran in v skladu s kulturnovarstvenim soglasjem, ki ga je izdal ZVKDS Piran. Nov montažni objekt bo vseboval tri prostore: predprostor (garderobo), sanitarno kabino za zaposlene in delovni prostor, pisarno z blagajno z drugim izhodom iz mesta.

Projektant objekta, ki je zasnovan kot tipski zabojnik, industrijski izdelek, v celoti izdelan v tovarni (vključno z instalacijami in priključki), je arhitekt Boštjan Voda, ki je zasnoval objekt  modularno, z oblikovanjem preprostih volumnih in igro polno-prazno. Oblikovanje je zreducirano na minimum, je nevsiljivo in neobremenjujoče do okolice, v katero bo kiosk postavljen.

Nabavna vrednost novega kioska znaša 19.000 Eur, dobavitelj pa je podjetje REM d.o.o., Trebnje.

 

Kiosk K67 je bil zasnovan leta 1966 kot družina petih prostorskih modulov, narejen v takratni najnaprednejši tehnologiji iz poliestra in poliuretana. Prvi predstavitvi 1969 je sledila masovna serijska proizvodnja, ki je vzbudila pozornost svetovne strokovne javnosti, proizvajalcu pa prinesla izjemen mednarodni prodajni uspeh.

K67 je ustrezal vsaki lokaciji in kontekstu, enote so uporabljali posamično ali v skupinah prilagojenih različnim potrebam, za trafike, manjše delavnice, cvetličarne, za okrepčila in prigrizke, parkirna plačilna mesta, informacijske pisarne, prodajalne vstopnic, turistične pisarne ipd. V industriji so jih uporabljali kot pisarne zaščitene pred hrupom, priročne servisne delavnice, vratarnice, ohišja merilnih naprav ipd.

Izvoz je potekal intenzivno zlasti v osrednjo in vzhodno Evropo in Rusijo pa tudi v zahodno Evropo, Ameriko, na Japonsko pa vse do Nove Zelandije.

Mednarodne objave v časopisih ob koncu 60′ in 70′ so vzbudile pozornost Muzeja moderne umetnosti iz New Yorka, ki ga je leta 1970 umestil v zbirko oblikovanja 20. stoletja.*

 

*povzeto po: http://mao.si/Dogodek/Priloznostna-postna-znamka-kiosk-K67.aspx

 

Zadolžena za odnose z javnostmi:                                                                        Direktor družbe:
Sandra Martinčić Loboda                                                                                       Alen Radojkovič